OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY KKM
§ 1. Postanowienia ogólne.
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady nabywania towarów oferowanych przez KKM.
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej również „OWS”, stanowią integralną część wszystkich umów nabycia towarów zawieranych z KKM.
- Zawarcie umowy następuje na podstawie zamówienia Kupującego złożonego w odpowiedzi na przedstawioną przez KKM ofertę lub inny dokument stanowiący odpowiedź na zapytanie ofertowe Kupującego =
- OWS będzie wiązać KKM i Kupującego, o ile strony odrębnie, wyraźnie i w formie pisemnej nie ustalą, że całość lub określone postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży nie mają zastosowania do danego zamówienia bądź umowy.
§ 2. Oferty, wzorce i cenniki
- Oferty, reklamy, cenniki i inne ogłoszenia o towarach oferowanych przez KKM mają charakter wyłącznie informacyjny, chyba że w ich treści określono inaczej. Wzorce i próbki wystawiane przez KKM mają wyłącznie charakter materiałów poglądowych i wystawowych.
§ 3. Warunki płatności
- Zapłata za otrzymany towar powinna nastąpić w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury przez KKM, chyba że inny termin określono w fakturze. Termin ten w każdym przypadku jest określany w dniach i liczony jest od daty wystawienia faktury.
- Kupujący staje się właścicielem zamówionego towaru w momencie całkowitej i terminowej zapłaty za ten towar. KKM zastrzega własności rzeczy sprzedanej, w rozumieniu treści przepisu art. 589 kodeksu cywilnego. Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty w określonym terminie, KKM jest uprawnione zażądać od Kupującego zwrotu towarów niezapłaconych. KKM może również żądać odszkodowania, jeżeli towar został zużyty lub uszkodzony, w szczególności, gdy wartość towaru odebranego przez KKM jest niższa od kwoty zapłaty, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymany towar.
- Datą zapłaty przez Kupującego jest data wpływu należności na rachunek bankowy KKM, wskazany każdorazowo na fakturze VAT.
- W przypadku nieterminowej zapłaty, KKM jest uprawniona, bez dodatkowych wezwań, do żądania odsetek za opóźnienie w wysokości maksymalnych odsetek za opóźnienie, obowiązujących w dacie płatności faktury (w stosunku rocznym). Odsetki za opóźnienie liczone są od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.
- W przypadku nieterminowej zapłaty, KKM jest uprawniona do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek za opóźnienie, również zwrotu kosztów windykacji należności obejmujących lecz nie ograniczających się do kosztów sądowych, egzekucyjnych oraz zastępstwa procesowego. Ponadto KKM jest uprawniona do żądania i dochodzenia od Kupującego zwrotu zryczałtowanych kosztów związanych z windykacją tej należności w wysokości 20% sumy windykowanych należności.
- Jeżeli Kupujący opóźnia się z płatnościami należnymi na podstawie więcej niż jednej faktury, KKM ma prawo zaliczenia jakiejkolwiek zapłaty dokonanej przez Kupującego z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet odsetek za opóźnienie, a następnie należności najdawniej wymagalnych. Postanowieniem niniejszym uchyla się uprawnienia Kupującego (dłużnika), o którym mowa w art. 451 §1 kodeksu cywilnego. Jednocześnie KKM zastrzega sobie prawo dokonania kompensaty z tytułu innych wierzytelności i zobowiązań, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
- Kupującemu nie służy wobec KKM prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
- W przypadku przekroczenia przez Kupującego terminu zapłaty za dostarczony towar, wynikającego chociażby z jednej faktury, KKM ma prawo postawić w stan natychmiastowej wymagalności płatności wynikające z wszystkich faktur, których terminy płatności jeszcze nie minęły.
- Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za dostarczony towar bądź za jego część.
- Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia KKM o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach lub innych porozumieniach, uważane są za skuteczne.
§ 4. Warunki dostawy
- Dostawa towaru zakupionego przez Kupującego jest realizowana na podstawie jego zamówienia.
- Zamówienie może być złożone za pośrednictwem strony internetowej www.kkmpolska.pl – poprzez system, bądź w innej formie pisemnej (e-mail, fax) i określać dokładną nazwę i adres Kupującego, asortyment, ilość zamawianego towaru, termin i miejsce dostawy.
- KKM może przyjąć zamówienie w całości lub w części.
- KKM zobowiązuje się dołożyć staranności, aby zamówiony towar został dostarczony Kupującemu bez opóźnienia. Opóźnienia w dostawie towarów nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń Kupującego wobec KKM, w szczególności roszczeń o odszkodowanie bądź o odstąpienie od umowy.
- Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez KKM nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z niewykonania bądź nienależnego wykonania zobowiązania. KKM ma obowiązek niezwłocznego poinformowania Kupującego o zdarzeniach, które spowodowały niemożność realizacji dostawy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej zalicza się m.in. niezawinione przez KKM zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu, ograniczenia spowodowane zarządzeniem władz, klęską żywiołową, strajkami, brakiem energii elektrycznej itp.
- W przypadku istnienia po stronie Kupującego przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnione płatności bądź w razie powzięcia przez KKM wiadomości o pogorszeniu się sytuacji finansowej Kupującego, w sposób mogący negatywnie wpłynąć na wykonanie zobowiązań Kupującego wynikających z zawartej z KKM umowy, realizacja kolejnych zamówień może zostać wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności bądź zabezpieczenia płatności w sposób uzgodniony odrębnie przez KKM.
§ 5. Dostarczenie towarów
- O ile strony nie umówiły się inaczej, towar KKM jest sprzedawany ex works.
- Palety, na których dostarczana jest tektura, są własnością KKM, chyba że stanowią własność dostawcy KKM. Kupujący zobowiązany jest na każde wezwanie KKM przygotować palety znajdujące się w jego posiadaniu do wydania, jak również załadować je na środki transportu skierowane do niego przez KKM celem odbioru palet. W przypadku niezwrócenia / wydania palet przez Kupującego, KKM obciąży Kupującego kosztami niezwróconych palet zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem KKM.
- Towar, który nie może być dostarczony Kupującemu z przyczyn leżących po stronie Kupującego w ustalonym czasie, będzie przechowywany przez KKM na koszt i ryzyko Kupującego. KKM zastrzega sobie prawo umieszczenia takich towarów w magazynie osoby trzeciej, na koszt Kupującego, jeśli po przesłaniu Kupującemu wezwania do odebrania zamówionego towaru, Kupujący nie odebrał go w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania.
§ 6. Cechy zamówionych towarów
- Wszelkie zamówienia są składane przez Kupującego na jego ryzyko. W szczególności KKM nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich w razie naruszenia w związku z zamówionymi towarami praw własności przemysłowej, takich jak prawa z patentu, wzoru użytkowego, oznaczenia geograficznego lub praw autorskich i pokrewnych. Kupujący zobowiązuje się zwolnić KKM od wszelkiej odpowiedzialności i od wszelkich roszczeń, jakie mogą zostać skierowane wobec KKM, w razie naruszenia wyżej wskazanych praw w związku z zamówionymi produktami.
-
Produkty gumowe lub inne, w zależności od typu, produkowane są zgodnie z normą:
- produkty formowe - ISO 3302-1 M2 lub M3 w zależności od typu materiału
- produkty wytłaczane z elastomerów - ISO 3302-1 E2 lub E3 w zależności od typu materiału
- produkty kalandrowane - ISO 3302-1 ST2 lub ST3 w zależności od typu materiału.
- produkty wycinane - ISO 9013 klasa 2 lub 3 w zależności od typu materiału.
§ 7. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje należy zgłaszać do KKM niezwłocznie i na piśmie.
- W przypadku reklamacji ilościowych, zgłoszenie reklamacji może nastąpić:
- dla reklamacji wynikających z błędnego załadunku towaru – najpóźniej w dniu następnym po rozładunku towaru;
- dla reklamacji wynikających ze szkód powstałych w czasie transportu – najpóźniej w dniu rozładunku towaru.
- W przypadku reklamacji ilościowych i jakościowych konieczne jest umieszczenie przez Kupującego adnotacji na liście przewozowym o rodzaju szkody w zakupionym towarze (stwierdzenie braku lub uszkodzenia). Adnotacja na liście przewozowym musi zostać podpisana przez kierowcę, który dostawę zrealizował.
- Reklamacje jakościowe Kupujący może zgłaszać w terminie 7 dni od daty wykrycia wady, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia wydania mu towaru.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną KKM może według swego uznania albo wymienić towar na nowy, wolny od wad lub uzgodnić stosowne odszkodowanie. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat.
- Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupujący obowiązany jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
- Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powoduje utratę przez Kupującego prawa do reklamacji.
- W każdym przypadku reklamacji podstawą jej rozpatrzenia przez KKM jest sporządzenie protokołu reklamacyjnego i dokumentacji zdjęciowej przez jej przedstawiciela handlowego, niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji przez Kupującego.
- KKM nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku towaru.
- KKM nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem towaru przez Kupującego.
- KKM ma prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania wobec niej przez Kupującego wszelkich zaległych należności.
- Akceptując niniejszą procedurę reklamacyjną Kupujący rezygnuje z korzystania z prawa potrącenia swoich roszczeń.
- W sprawach dotyczących odpowiedzialności KKM za wady sprzedanego towaru, stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne i prawne, z uwzględnieniem postanowień niniejszego paragrafu.
§ 8. Ograniczenie odpowiedzialności
- Niezależnie od wszelkich innych postanowień Umowy i OWS i w zakresie, w którym nie narusza to bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa: Całkowita odpowiedzialność KKM z tytułu wszelkich odszkodowań, roszczeń i żądań opartych na wszelkich podstawach (w tym odszkodowań, roszczeń i żądań z tytułu deliktu, niewykonania umowy, rękojmi, gwarancji, zapewnienia lub obowiązku ustawowego, niedołożenia należytej staranności, odpowiedzialności absolutnej lub naruszenia Praw Własności Intelektualnej) nie przekroczy kwoty równej ¼ ( słownie: jednej czwartej ) Ceny Umownej, a także KKM nie ponosi odpowiedzialności w żadnych okolicznościach (w tym z tytułu naruszenia rękojmi i gwarancji lub zapewnienia) z tytułu jakiejkolwiek utraty zysków, utraty kontraktów, wzrostu kosztów (w tym kosztów z tytułu kapitału, paliw i energii), utraty przychodów, utraty możliwości używania, utraty danych lub z tytułu jakiejkolwiek szkody ewentualnej lub pośredniej.
§ 9. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWS mają zastosowanie przepisy polskiego prawa. Niniejsze OWS wyłączają stosowanie postanowień Konwencji Wiedeńskiej z dnia 11 kwietnia 1980 roku o międzynarodowej sprzedaży towarów.
- KKM i Kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umów objętych niniejszymi OWS. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby KKM według stanu na dzień wytoczenia powództwa.
- Kupujący upoważnia KKM do wystawienia faktur VAT bez podpisu osoby uprawnionej do jej przyjęcia, oraz oświadcza, iż takie faktury VAT uznaje za zaakceptowane przez dłużnika rachunki w rozumieniu przepisów o postępowaniu nakazowym, w szczególności art. 485 §1 ust 2 kpc.
- Kupujący nie będzie miał prawa do przeniesienia swych praw lub obowiązków wynikających z niniejszych Warunków bez uprzedniej pisemnej zgody KKM.
- Kupujący wyłącza niniejszym stosowanie własnych warunków zakupu bądź sprzedaży przy wykonywaniu umowy z KKM.
design: iNTERCODE